Activiteiten

01

Standaard freeswerken

Regelmatig onderhoud en vernieuwing van onze wegen is essentieel. Ons hoogwaardig en goed onderhouden machinepark in combinatie met onze vakkundige operatoren vertaalt zich naar een perfecte uitvoering. Samen met de werfleider wordt de keuze van de machine, planning en de uitvoering van de werf besproken.

M Taros 148
M Taros 36
01.1

Top- en onderlaag frezen

Bij het vernieuwen van een asfaltlaag kan men opteren om eerst de toplaag af te frezen en daarna de onderlaag. Hierdoor blijft het gefreesde materiaal gescheiden en zorgt dit voor een optimale recyclage.

01.2

Brugdekfrezen

Hierbij is het belangrijk om tijdens het affrezen van de verhardingen het brugdek niet te raken om structurele schade aan het betonnen brugdek te vermijden. Dit vraagt ervaring en vooral precisie van onze operatoren.

K OPIE
M Taros 1
01.3

Aanzetten frezen

om een duurzame nieuwe asfaltverharding te bekomen, dienen de aanzetten mooi recht gefreesd te worden om vloeiende overgangen te garanderen.

01.4

Mengfrezen

Bij het ter plaatse frezen van bestaande verharding blijft het gemengde granulaat liggen en dient dit verder als nivelleringsmateriaal.

Moeskroen 3 3 W120 C Fi2
DSC 5550 V1
01.5

Betonfrezen

Het frezen van beton wordt toegepast om een weg of vloer voor te bereiden voor verdere afwerking. Dit door oneffenheden weg te werken of om het vloerniveau te verlagen. Er worden lagen van 3 à 4 cm per freesbeweging verwijderd.

02

Fijnfrezen

Frezen met een fijnfreestrommel

Door de kleine beitelafstand bekomt men een uiterst fijn freesprofiel. Deze techniek kan gebruikt worden om het niveauverschil tussen betonplaten op te vangen alsook voor het wissen van wegmarkeringen. Men bekomt ook een verlaging van het rolgeluid van het wegverkeer en men verhoogt daardoor ook de baanvastheid.

Wi 2
DSC 560722
03

3D Frezen

Profielfrezen op basis van 3D-model

Profielfrezen op basis van een vooraf bepaald en uitgetekend 3D-model zorgt ervoor om in één enkele arbeidsgang niet alleen de verharding te verwijderen maar ook zowel lengte- als dwarsprofiel te optimaliseren. Onze machines zijn uitgerust om deze bewerking uit te voeren op basis van ofwel bestaande te behouden kantstroken (optische ski’s), ofwel met behulp van vooraf te plaatsen geleidingskabels (bvb brugdekken) ofwel volautomatisch op basis van mm GPS.